Wednesday, September 17, 2014

Vad händer när allt står stilla fast man har tiotals bollar i luften samtidigt?

Det enklaste svaret är "man väntar". Jag väntar. Jag väntar på att få en ny tid hos min handläggare på AF; att få diskutera fram ett intyg från en överläkare jag inte träffat på typ 2-3 år; att få höra från min chef om det blir något mer med Bokcentralen i Nyköping; att bli frisk så jag kan träffa vänner på en fika utan att nysa på deras bulle; att få se attraktiva jobbannonser som jag faktiskt VILL söka; att bli inspirerad till att fortsätta skriva min (numera) påbörjade bok; att få lön igen; att betala tillbaka på skulder igen; att bli klar med funktionsbedömningen hos min nya psykolog; att sitta ner och prata igen med min terapeut och att handla kläder på min favoritbutik på öster (second hand) innan de blir uppköpta. Och så vidare.

Vad gör jag medan jag väntar? Bloggar, som ni ser; är aktiv på andra sociala medier; söker aktivt jobb; ser filmer; läser nyheter; handlar mat; lagar mat; diskar; går på toa; duschar; sover... Tänk om alla skrev i sin blogg om precis ALLT de gjorde? Inte bara "Nu tar jag en cigg & kaffe", eller "här är dagens outfit". Varför inte skriva om hur otroligt skönt det kan vara att ta av sig BH:n efter en lång dag, eller att det kanske inte är så farligt ändå att bajsa i någon annans toalett?


Ros från i juni hemma hos min mamma.


Nej, det finns för många småsaker man kan skriva om faktiskt. Och jag anser att beroende på hur författaren till sina inlägg är i skrivandet så blir det mer intressant, eller mindre intressant. En blogg med bara bilder på en själv tycker jag är skittråkiga, även om jag skulle tycka att personen i fråga ser bra ut. Det är nog därför jag inte överöser er läsare med bilder på min outfit, dagens smink eller dagens *pose* med.. whatever floats the boat.


Follow on Bloglovin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...