Sunday, September 21, 2014

Gott bröd från Ica och te till sjuklingen.

Sedan Göteborg för ett tag sedan har jag varit snorig och haft ont i halsen. Nu mår jag bättre, men har fått ta hand om en sjuk sambo istället och gjort så många koppar te med riven ingefära i, att jag tappat räkningen. Men vissa av dagarna har jag inte orkat laga mat ens för jag knappt känt någon smak det anyway. Men på bättringsvägen så blev all disk diskad och i samma veva fick jag mer inspiration till att stå i köket och fixa käk (annat än mackor). Hittade ett OTROLIGT gott bröd på Ica Maxi av det dom bakar där själva: Nyköpingslimpan. Köpte sent på kvällen till halva priset, men jag kan lugnt köpa den för fullt pris nästa gång (omkr. 25 kr).



^ Nyköpingslimpan



^ Min goda köttgryta med TRE kryddor, och potatis såklart.

Inne på MH försöker jag ta mig över 10000p-strecket. Jag har inte handlat ur poängshoppen på ett bra tag, dels för att jag varit mycket frånvarande på MH under vår/sommar, och för att jag inte sett något där av intresse som jag velat ha. Fortsätter vänta. Gå in på Middagshjälpen för inspiration!


Follow on Bloglovin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...