Friday, September 26, 2014

Sökt till Malou Efter Tio ang. trichotillomani (hair pulling disorder)

Som rubriken antyder så har jag "sökt till", men jag har mer korrekt "hört av mig till" redaktionen och bett dem att göra uppmärksammande i programmet om trich och relaterade diagnoser (dermatillomani bland annat). De har ett samlingsnamn tillsammans med andra: body-focused repetitive behaviors (BFRB). Under 1-7 oktober så uppmärksammas de här, kanske var det bara i USA, eller Kanada eller i hela världen. Jag anser att de behöver mer uppmärksamhet. Det är många som kollar på "Efter Tio", och jag tror att det skulle göra svenska folket gott att få veta mer om "konstigheter" som människor kan ha för sig i stressade situationer.

Grejen är att det är inte bara kvinnor som rycker, hår, pillar hud eller äter båda av det (eller naglar). Det är unga, äldre, män, kvinnor och barn.

Inklusive mig.
Ja, jag rycker hår från knopp och kropp.
Jag har trichotillomani.

Fortsättning följer...


Follow on Bloglovin

1 comment:

Life of Johanna said...

Håller tummarna för att de tar upp det i programmet :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...