Tuesday, September 16, 2014

Jobbansökan

Nu är det bra idé för mig att söka jobb. Bokhandelns jobb är ändå på deltid och det finns ingen butik att jobba i nu, så vad ska jag hitta på? Spontanansökan, lämna CV i butik eller glo på platsbankens annonser tills ögonen går i kors av trötthet? Det finns platser i stan jag kan tänka mig att jobba på, och dit tänker jag söka. Det finns x antal ICA-butiker, Indiska, second hand butik(er) på Öster, barer och nattklubbar. Nu har jag fått iväg ansökan till både Ica Maxi och Indiska, det är bara början.



Det här är för övrigt mitt nya favorit-te, från Friggs.
Den kom med i en loppi blogbag tidigare i år.

Min CV brukar jag skicka till några vänner för att få synpunkter på. Jag uppdaterar in princip alltid det personliga brevet, just för att det ska bli personligt till jobbet jag söker till. Det är bra att få feedback.

Jag testar en ny sak med min CV också: att inkludera en bild på mig. Vi får se om det ger bra resultat.


Follow on Bloglovin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...