Monday, September 29, 2014

Halloween inspiration!

Jag är både kreativ och pysslig, har tålamod och stadig hand. Nu har jag och Emelié funderat ut en del saker inför Halloween det här året. För det första så ska vi fira det ihop i Norrköping ute på nattklubb, och för det andra så ska bådas våra ansikten vara täckta i smink för att likna det vi vill föreställa. Medan E har blicken åt de onda damerna som finns i gamla Disney-klassiker så kollar jag efter ett perfekt chelsea smile i kombination av clown utan att det liknar The Joker. Men jag vill fortfarande vara en annan, läskigare typ av clown. Stundvis vet jag inte alls vad jag ska göra.. men med inspiration av de här nedan så tror jag inte att det blir så tokigt.



Fördel: Lätt snyggast av alla jag hittat! Behövs ej vax+latex. Bara rätt färger.
Nackdel: Tar nog väldigt lång tid att få klar. De rätta färgerna kan vara dyra..
Photo source: illusionmagazine
Makeup: Julia Sánchez Merino



Fördel: Bra combo av sår, smile och clown. Behöver ej limma ögonbryn
Nackdel: lösögonfransar, vax och latex
Photo source: styl
Makeup: ??



Follow on Bloglovin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...