Monday, September 15, 2014

Jag ritar av pappa

Började med den här under en kväll för ett tag sedan men har inte gjort så mycket mer än såhär. Bilden är förstorad från att ha varit ett vanligt litet körkorts-foto. Nu förstorar jag den medan jag ritar till större än A4. När jag har hittat en bra finnish (tips, någon?) som jag kan använda på blyetch/kol så ska jag rama in den. Om möjligt så ska jag göra prints att ge till min mamma och syster - om de vill ha min teckning på väggen förstås.

Jag har inte börjat ta emot beställningar, men har planer på att göra det längre fram.

Här är min pappa. Långt ifrån färdig teckning.





Andra bilden är från 25:e maj, hans födelsedag. Jag använder samma foto för att rita av honom. Det är SÅ mycket enklare och bekvämare än att ha bilden på datorn och blocket i knät. Jag har inte så mycket plats vid datorn så det skulle vara obekvämt.


Follow on Bloglovin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...