Monday, July 29, 2013

Matinspiration i hårda tider

Mat. Något jag inte behövt laga under flera dagar tack vare att jag jobbat på festival. Fick två underbara måltider per dag och det var högt uppskattat! Den enda fula minen jag gjorde var då det serverades chili con carne som var het så det kändes som om hela käften skulle fatta eld. Men nu när jag är hemma igen så måste jag lägga undan all värk jag har i kroppen för att ställa mig i köket och koka ihop något.

Lite inspiration från tidigare dagar då jag behövt laga mat:


Bild nr 1 på tacopajen, mammas recept som jag piffat till (den är inte lika stark som hennes hehe).


Bild nr 2 på tacopajen, se så jäkla köttig och god den ser ut!


En sallad med Apetina och egenblandad dressing. Min enda matlåda jag tog med inför resan till Helsingborg. (Bild från min instagram: kraffs87)


Att woka är kul, och det finns så otroligt många varianter! Just den här smakar mycket ingefära och sweet chili.



Inspirationen är uppladdad för Middagshjälpen, och det är en riktigt kul sida! Det är ett bra ställe att få tips, hjälp och nya recept från. Kommer ladda upp flera tips/recept både på Middagshjälpen och här i bloggen. Bli medlem här!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...