Saturday, July 20, 2013

Bilder från Lervalla/Bråvalla 2013


Välkommen till Lervalla, även kallad Bråvalla. En festival utan dess like. Slår svenskt rekord i antal besökare - på självaste premiäråret, och kunde inte ha varit lerigare än vad det var. Tur att jag hade bra skor. Det ser ut som vanliga converse, eller hur? Men låt dig inte luras, de är faktiskt av läder. Jag lovar, jag har aldrig haft bättre vattentåliga skor på festival!


Här bodde jag. Och till dig som snodde min tetra av HUSETS VIN under första natten, FU. Jag satte i alla fall upp ett "E" på tältet med Emelies ank-tejp så att Itchy kunde hitta mig, vilket hon gjorde. Under mitt första arbetspass den natten fick jag ett MMS med bild på mitt tält med texten att hon hade hittat mig.


Bakom kulisserna på dag ett. Såg ni några papperskorgar/tunnor på festivalområdet eller campingarna? Nej inte jag heller annat än vid ingångar. Skitdåligt. S-K-I-T-D-Å-L-I-G-T! Mina två vänner Rebecca och Emelie jobbade inom Miljö, det var det sämsta de varit med om. Dåliga översittare till arbetsledare, det var deras ord och betyg efter festivalen.


Någon dag senare försökte Emelie hjälpa mig med håret, det var skrattretande att påminnas om hur äckligt halvlångt hår kan bli på bara någon festivaldag haha


Jonas & jag inför att kolla på Rammstein. Har jag sagt att Jonas käkade krokodilkött, zebra och känguru?


Under mitt andra arbetspass i entré till festivalområdet från stora campingen. BANANER!


Och nämnde jag att jag jobbade precis bredvid det där tivolit? De förde lagom mycket oväsen så jag kunde knappt urskilja deras untz-untz musik från Green Day som bland annat spelade den kvällen. Jag jobbade till fyra på natten. Aldrig igen, jag kunde inte sova..


På väg hem! Trötta, äckliga och slitna. Det är så det ska vara.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...