Monday, July 8, 2013

Alla dessa japanska flygblad.. och 600 kr CD:n

Blir svettig av att gå igenom HELA HÖGEN med japanska flygblad på indieband, gazette, kagerou, miyavi och annat hokus pokus jag lyssnade på för länge sen. De flesta jag har är bara extra småbands flygblad som följde med på köpet då jag köpte två stora samlingar av olika på mbok (ett japan-only ebay). Alla jag har är troligtvis från 2007 och bakåt. Alla ska säljas. Är det girigt av mig att vilja sälja något som egentligen är gratis? Nej det tycker jag inte eftersom att jag betalat en del för att få hem dom.. en gång i tiden asså..

Minns det fortfarande som om det var igår, den skivan jag betalat mest för i hela mitt liv. Det var en extremt limited print av en CD med D'espairsRay som heter TERRORS, kostade mig omkring 600-700 kr (inklusive porto). Jag undrar fortfarande hur jag ska kunna hitta en köpare som är lika villig att betala storsummor för något så rare som den skivan, så som jag gjorde en gång i tiden. Ja, jag erkänner att jag var galen i det där bandet. Men jag är ju inte det längre, och vad är nyttan i att ha kvar något som inte längre känns värdefullt?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...