Monday, July 29, 2013

Gubbarnas och tanternas stora entré i böckerna

Vad har hänt egentligen? Det verkar som om Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann har startat något. Eller så är det bara jag som är efter. Någon som läst den boken och vet vad jag talar om när jag säger "Kioskvältande och otroligt underhållande bok"? Ni förstår nog vad jag menar. Jag älskar den boken, så jag rekommenderade den till min morfar - han tyckte den var galen. Nu några år senare så har jag fått en tillbaka-kaka, morfar har (genom min kära mor) rekommenderat två böcker till mig:

¤ En man som heter Ove, av Fredrik Backman
¤ Kaffe med Rån, av Catharina Ingelman-Sundberg


Kort och gott så handlar den ena boken om en tjurig gubbe som heter Ove, den andra om ett pensionärsgäng som blir kriminella. Just nu håller jag på att läsa Kaffe med Rån, den är verkligen rolig! Under resan ner till Helsingborg för några dagar sedan läste jag strax Över 140 sidor! Men varför är det så kul att läsa om gamlingar?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...