Monday, July 1, 2013

Bråvalla, det finns tid till nästa års festival och förbättringar

Jag är hemma från Bråvallafestivalen och har skickat in mina synpunkter via deras hemsida. Jobbade två nattpass i två olika entréer och jag är jätteglad som hade helt underbara arbetsledare! Jag bugar och bockar Liveside för att ni har så bra personal. Men med saker som man känner saknas kommer klagomål och/eller synpunkter. Jag väljer att kalla dessa nedan för synpunkter. Och det här är lite av det jag skrev ihop och skickade till Lervalla, nej jag menar Bråvalla.

- Det klagades över att vi skulle vara noga att se till så ingen fick med alkohol/dryck på festivalområdet, men vi fick inga bra köer så att det skulle vara möjligt att visitera.
- Det kunde ha gjorts mer för att "ta hand om" lervällingen, exempelvis att köpa in mer träflisor och/eller plastmattor. I alla fall inne på festivalområdet.
- Vattenbrisen, toapappersbristen och den totala frånvaron av tvål på bajamajor var irriterande.
- Superdeluxecampingen, som jag var i entré för saknade alla lyxigheter.
- Tips på hur det blir mindre stökigt/skitigt på festivalområdet, eftersom de inte hade inhägnat öl-område. Lägg till en femma för varje mugg öl/cider och kalla det PANT. Låt besökarna samla ihop panten/muggarna.


Stora/vanliga campingen, innan alla vägar var totalt leriga.


Bodde på (höll på att skriva "öl-campingen") crew-campingen där volontärer endast ska få slå upp sitt tält, där det ska vara lugnare än på andra camp för att man ska kunna sova när som (eftersom att många nötter -som mig själv- valt att jobba natt). Det var en del jag kände saknades. Som exempelvis: toapapper och tvål/skum, gratis mobilladdning, visitation av innehåll i packning, gratis värdesakförvaring, supande-förbud (man kan ta med sin dricka och festa på någon annan camping), kanske något "häng" för volontärer också i skugga/under tak.

Vanliga (gigantiska campingen) var en sjukt galen syn! När den var fylld till bredden av besökare påminde den mig starkt om både Download och Wacken, dvs stort öppet fält, bara tält syns, och lera, lera och lite mer lera. Och ingen skugga. Jag hade inte velat bo där. Är glad att jag satte upp tältet på fastare mark.

1 comment:

Anonymous said...

tyckte att P&L var dåligt planerat...tills lervalla :/
men jag har lämnat ärliga & väldigt kritiska synpunkter i deras "svarsenkät"


och vet inte om du/ni hann se det, men ngt jävla klappmongo hade klottrat ner Antons svindyra tält pga att de totalt sket i visiteringen på campingen -_-

/Itchy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...