Sunday, August 4, 2013

Facebook-loppis på ingång och bilder från ett riktigt loppis! Prylgalningar, se upp!

Jag har börjat att fila på en idé som min gamla goa vän Paulina la fröet till. Hon och killen startade en grupp på FB där de lägger upp alla sina saker de vill sälja. Och jag som har så mycket saker - lådvis - varför inte göra samma sak? Det är ju en smart grej! Tanken har slagit mig (speciellt då jag bodde med mamma och Linda) att det skulle vara kul att anordna en gårdsloppis. Det skulle absolut funka i praktiven - i en villa i Tystberga. Men i en lägenhet i Brandkärr (som inte är på bottenplan), nej nej. Folk skulle pruta sönder mina saker, dvs om det ens dök upp något folk, och de skulle säkert fråga om de fick köpa TV:n och killens datorer istället.

Bilder från senaste loppis jag var på, och med "loppis" räknar jag inte med Öppen Hand just nu.

Älskar den här typen av speglar. Ville jättegärna köpa den på plats, men på tal om plats så finns det dessvärre inte plats för den hemma. Och jag vill inte köpa något som måste stå i källaren i väntan på att vi ska hitta ny och större lägenhet.


Loppiset, eller snarare är det ett Antik & Kuriosa ligger på gamla E4:an mellan Ökna vägskäl och vägen som svänger mot Tystberga. Högeråns Loppis.



Till mitt eget lilla Loppis på Facebook tänkte jag först och främst att jag, syrran och mamma ska kunna ladda upp bilder på det vi har att sälja. Från en femma och upp till hundralappar, vad vet jag. Kommer att skicka en inbjudan till gruppen till in princip alla jag är vän med på fb som är bosatta i Sverige.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...