Sunday, August 4, 2013

Årsdagen med middag inkluderat!

Han hade tänkt på allt, utan att säga ett pip. När jag var på väg ut genom dörren för att gå och handla på Ica (för att sedan laga mat) stannade han mig och tyckte att vi skulle käka på Oliver Twist istället. Det var dagen innan årsdagen. Sagt och gjort, jag fick i alla fall 10 min extra för att ta på mig kläder och sminka mig lite.


Hände en kul grej. Servitören kom med våran mat och jag hade beställt att få skirat smör istället för räksås till fisken. Han berättade att det hade blivit ett litet kommunikationsfel i köket, då kockarna var från Turkiet och inte förstått vad skirat smör var för något - och de bad så mycket om ursäkt. Tydligen hade de SKIVAT smör och lagt på tallriken men sedan förstått (av en servitör) att skirat smör ska vara smält. Men allt gick bra och maten var jättegod!


På kvällen i tordags fick jag blommor och choklad. Själv hade jag bakat en rabarberpaj och en mjuk kaka med röda vinbär. Vid den här synen misstänkte jag att det var liljor. Just nu är de utslagna, luktar såååå gott och är verkligen jättefina.


Dagen därpå var alltså torsdag den 1 augusti, och våran årsdag. Ett år som sambo och jag kan, men jag vill inte skriva ner min kärleksförklaring här i bloggen om hur mycket han betyder för mig, det är allt sånt som han redan vet om. Jag blev överraskad och jätteglad av att få blommor, chokladen såg jag som en fin bonus (det var ju trots allt Marabou). Så jag bugar och bockar, tackar jättemycket för dem (igen). Jag älskar oss.

Btw, har ni sett min nya widget i högerspalten som visar mina senaste bilder på Instagram?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...