Wednesday, August 28, 2013

Jevla shiit, privatjuridik, jag får panik!

Nu är jag inne i andra veckan på skolan, och jag fick vara med om en otrevlig dejavu upplevelse då jag satt och läste boken i Privatjuridik, jag har gått början av den här kursen förut! Något jag glömt och helt sett förbi, bara för att läraren som undervisar i det ämnet är så förbaskat bra. Men boken är för mig helt värdelös. I alla fall det här första kapitlet, jag förstår verkligen inte vad jag läser! Den är fullkomligt bildlös och innehåller BARA text och ett fåtal fula illustrationer (som jag inte räknar som inspirerande bilder).

Ingen fara på taket, jag ger inte upp. Ska prata med läraren imorgon och förvarna honom om att han inte kan räkna med att jag får ett MVG eller ett B, som jag fått i tidigare kurser jag läst (med honom som lärare). Min lösning på den här soppan av juridiska ord och värdelösa beskrivningar (från boken) är att vara med på varenda lektion. För DÅ fattar man. Vissa tycker kanske han är för högljudd och kanske till och med skrämmande.. men jag tycker faktiskt att Gunnar är guld.



Tvivlar på att han skulle läsa min blogg, så skämt åsido vill jag även tillägga att jag inte skulle räkna med ovanstående utlåtande som fjäsk. Nu ska jag lägga mig i sängen med en BOK som aldrig sviker mig, det vill säga Harry Potter.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...