Wednesday, July 6, 2011

Springande tält, killar med "limpor" i kallingarna, dvärgbandet, bunnies, ölburkshattar och allt annat man ser på en festivalcamping!

Den här gången tänkte jag berätta om de mest minnesvärda spektakel jag bevittnade inne på stora campingen under Peace & Love. Förutom att marken efter några dagar stank en blandning av varmt vin, varm öl, piss och skit var vistelsen ändå en solklar ten-pointers. Jag älskar festivalcampingar! Det finns inga andra ställen i världen (som jag vet om) där det finns människor som i den här miljön.

TÄLTEN MED BEN | Satt i mittgången bredvid stora fotbollsplan då man gått förbi Billy's och Sibylla. Från ingenstans ser jag ett tält komma springandes. Killarna i det lilla enmanstältet hade klippt hål i tältgolvet för att få ut ben/fötter och ett litet hål längst fram så en av dem kunde se. De satte sig gömda bland andra tält närheten helt tysta - då såg det ut som vilket tält som helst. När se ställde sig upp och började springa mot bajamajorna ropade de "höpp höpp höpp höpp" för varje steg. Tyvärr lyckades jag inte fånga dem på bild, det hade varit värt.

Senare på campingen ser jag dem igen, fast då på ett helt annat ställe och då hade de ett annat lika litet tält bakom sig. Undrar om de fick med sig flera tält senare..

HÄNGSLEN-I-KALLINGARNA-KILLARNA | Då jag satt vid samma ställe som nämnt ovan kom också ett gäng killar förbi i ganska underhållande outfit. Alla hade skor, kallingar, hängslen och troligtvis ditmålad mustasch och även solbriller/hatt. De såg helgalna ut! De hade också lagt ner x antal klädesplagg framtill i kalsongerna så det ståg ut som om de hade värsta limpan till balle. När de sprang iväg i armkrok sjöng de "da-ra-ra-ra-ra-DA!" och sparkade ut med höger fot, sedan samma sak igen fast spark med vänster fot. Någon som har bild på killarna?

HAN SOM FLÖG | Mitt i natten, troligen efter ett av mina arbetspass då jag antingen slutat 2 eller 3 på natten satt jag (som vanligt verkar det som) mitt i gången med resten av det sköna gänget från WCR/Metaltown. En kille i bar överkropp springer förbi i en jäkla fart och har ett minst 2 meter långt toapapper fast i arslet, han skriker "JAG FLYYYYYGEEEER!!!!" skrattar och vänder sig om flera gånger för att se om pappret sitter kvar. Den här synen var över på bara några sekunder och bad om asgarv från de flesta av de som satt i närheten. Hans kompisar kom gåendes efter.


Fler bilder kommer upp på min facebook snart!


DVÄRGBANDET | Sista natten på festivalen hade krypit sig fram som en liten unge som ska försöka skrämma en fågel. Killarna i campet vid Toystory-tältet (som förövrigt var ett av de coolaste tälten jag såg på campingen) hade helt klart fått bästa idén om ett band. Christofer, Tommy, Karl, Julian, och Pontus ställde sig på knä i mitten av gången, de hade skorna på knäna så de såg ut som dvärgar och använde sedan skräp som instrument. Fan, de såg så roliga ut! Och de är också de enda jag har bild på av alla de här underbara pajasar man bara ser (och träffar) på festival.


I övrigt såg jag tjejer utklädda till bunnies, en kille som lyckats ta sig in på campingen med en säckpipa - som han kunde spela på dessutom! (det var förbjudet med vuvuzelas och megafoner), en mörk kille i drakdräkt och senare en ljus kille (i kanske samma dräkt, fast det var en annan dag). Tigrar, helfärgade bodysuits (då man inte ens ser ansiktet, fanns många av den här sorten), ett rosa stort fladdrigt parasoll, flera stycken superman-killar, ännu flera i onepiece-dräkter (förstod inte den grejen förän jag såg att de såljer just sånna inne på området). Elenor med kollen..

Jag vet att jag missat att skriva ner minst hundratals sköna människor, så den som vill kommentera här eller skicka ett PM till mig på facebook med beskrivning av dessa får hemskt gärna göra det!

Kan inte fatta att jag saknar att bli väckt av grannar som spelade "My amazing horse" på repeat. Alltså, låten loopar sig själv men ändå tröck de på "tillbaka" flera gånger. Den spelades nog i närmare en timma! Haha.. åh.. äsh.. abstinens.


MUSIK: All time lov : sick little games
DAGENS: "Känn på fläcken, va' lent.. som en spädbarns vagina" - hört under Metaltown'11 (efter den ena killen rakat den andra killens ben)

1 comment:

Richard said...

Låter härligt galet :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...