Tuesday, July 5, 2011

Uppgraderingen av funktionärer på PL, "Peace & Love Army"

I funktionärsmanualen (som jag lusläste innan jag åkte till Peace & Love), stod en kort notis om något som kallas "Peace & Love Army".

"Under festivalen kan du stöta på några funktionärer som är en del av Peace & Love Army. Fråga dem gärna hur de blivit det och vad det innebär så kanske du kan bli det nästa år"

Nyfiken, som lika gärna kunde vara mitt mellan-namn, höll jag ögonen ordentligt öppna efter folk i tröjor med okänt utseende förutom text innehållande ordet "ARMY".


Minnesvärt träd från stora camingen.


Under ett av arbetspassen vid festivalens bästa gate (gate 19, där artister, bilar, polis, funkisar med mera ständigt passerade) såg jag två killar som parkerade bilen på förbjuden mark. Gick fram till dem för att säga till, vi snackade ett tag och de fick trots allt tillåtelse, för de var inte bara trevliga, de hade fått tillstånd av sin chef också.

I alla fall, de hade Army-tröjor på sig (mörkblåa med vit text på ryggen), så jag frågade ut dem om vad det innebär och hur jag blir det. Han sa ungefär att det är en specialstyrka uppgraderade vanliga funktionärer som åker på festivaler bara för att vara funktionärer. Som army får man jobb med mer ansvar (och troligtvis mer access), får betalt för boende (vet ej om han menade hotell eller camping), mat och resa. "Är jag i himmelen" tänkte jag. Gick till min arbetsansvarig Maggan och frågade henne om resten, till dagen därpå (lördag, då jag inte jobbade) hade hon svaret. Trots att jag inte hade access lät tjejerna förbi mig till backstageområdet igen så jag kunde anropa Maggan från Gate 19's radio. Passade på att sno en kaffe i funkishänget också, hade vaniljkräm i - fan va gott det var!

Maggan sa att man kan bli med i Peace & Love Army (till nästa år) genom att man blir nominerad av sin arbetsledare. "Så jag skrev upp ditt namn här men jag minns inte vad du heter i efternamn". Maggan är en av de bästa jag jobbat under, under alla festivaler jag jobbat på nu. Tack så jättemycket! Jag hoppas vi ses igen eller åtminstone hittar varandra på facebook.

Nästa år på PL i deras Armé ska bli spännande.
Kort sagt awesome!


MUSIK: All time low : just the way I'm not
DAGENS: "Jag vill ha ut dig i arbetslivet för ditt eget bästa och för du ska lära dig att ta mer ansvar som vuxen, du är 23 år och har aldrig jobbat" - morsan, jotack kära mor jag vet men jag älskar dig ändå

1 comment:

FOTOKUSERA - en personlig fotoblogg said...

Jag var funktionär 2011 och har i år blivit antagen till Army, ska bli nice! :)
(Googlade P&L army och fick upp detta inlägg, därav kommentaren på ett gammalt inlägg)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...