Thursday, July 7, 2011

Jag har absolut ingen aning om vad jag ska skriva för rubrik till det här, men det handlar om nu i helgen.

Imorgon bär det av till huvudstaden. Där har jag inte varit sedan jag käkade sushi och tog en fika med en vän som bor där. Det var precis efter Moshpit Open i Nykvarn minns jag. Och på lördag ska jag alltså jobba på Sonisphere, jag fick jobbet! Dagvakt inom säkerhet, vad nu det innebär. Det ska bli jättespännande att ta reda på, jag verkligen brinner, så mycket ser jag fram emot det. Eller inte, jag är faktiskt helt slut i kroppen. Allt campande och festande blandat med stekhet sol, ett tält som tror det är en bastu, ingen skugga och dölång kö till vatten, dåligt med käk och pengar och allt annat som sliter på en fysiskt är ingen trevlig historia att återhämta sig från. Men det gör inget.



Mina arbetstider på Sonisphere är kl 10-18.
Det är nice.

Det betyder att jag kommer ha tid att hänga med tidigare festivalfolk som också ska dit, ta en eller två öl (eller varför inte lite vin?), och se en del av banden live. Eller föresten, jag kommer bara hinna se IN FLAMES, Mustasch och Slipknot. Men tror faktiskt inte det kommer smaka kattskit, så hjälp mig nu alla kära att be till han där uppe att jag bör känna mig mer peppad imorgon! Annars vet ingen vart jag hamnar. Antar vi.

Vi hörs när vi hörs om vi inte hörs av nu i helgen.


MUSIK: 30 seconds to mars : closer to the edge
DAGENS: ---

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...