Tuesday, July 15, 2014

Harry Potter och den ilskna katten Kung Sixten

Igår var det ett jäkla liv ute. Jag satt på altanen hemma hos mamma och drack kaffe och hör sedan ljudet av en (skadad) katt. Ingen fara, det var ingen katt som var skadad ännu. Men eftersom att Kung Sixten den fruktade var ute så hade jag mina misstankar "diket eller bråk, diket eller bråk.. hoppas inte han ligger i diket.." for runt i tankarna.

När jag närmade mig källan till ljudet så kunde till och med Emelie höra det, och hon bor i Norrköping. Sixten satt mitt emot en svartvit katt bredvid grannens gräsklippare, som intet anade att katterna skulle kuta där ifrån vid samma sekund som de såg mig. Ja asså de lät precis som de där två katterna i youtube-klippet (länk här). Skitförbannade Sixten slog till den svartvita, sprang efter, sen när motståndaren låg ner (inte skadad men fortfarande också förbannad) så slår Sixten till igen.. Därefter sprang båda katterna iväg upp i skogen.

Misstänker att Sixtens motståndare fick mest stryk för han själv hade inte en skråma när han kom hem några timmar senare. Jag sa till Emelie att "han har nog ett jäkla stort revir med tanke på att han försvarade det på grannens gård". Hon svarade simpelt med att hans revir kanske räcker ända bort till Eskilstuna.



I övrigt så är jag kattvakt nu i Tystberga medan familjen är upp i Junsele och hälsar på min farbror Olle. Det ska bli trevligt när de kommer ner hit. Under tiden underhåller jag mig med att läsa den femte Harry Potter boken. Nu i sommar så läser jag alla från första till sista. Just den här är inte min favorit, det är sjätte, men det gör inget. De är så otroligt bra skrivna så jag kommer nog aldrig att tröttna på dem.




Follow on Bloglovin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...