Saturday, July 19, 2014

Den lugna trollsländan i Tystberga

Jag är inne på vad jag tror är den sista dagen som kattvakt hemma hos mamma och syrran. Katterna är trevligt sällskap och de sköter sig så bra själva. Ändå har jag bara sovit hemma i min egen säng en av nätterna sedan i Måndags så mamma och strumpan åkte till Junsele upp i Norrland.

Det är så lugnt här. Inga invandrarungar som skriker fula ord till varandra, inga föräldrar till dom som skriker åt dom heller. Ingen risk för att min kära cykel ska bli vandaliserad bara för att jag ställt den utomhus, inga grannar ovanför som möblerar om varenda jävla natt. Antingen så är det ramadan eller så har de ett spöke där uppe som gillar att flytta möbler. Inte för att vara elak, jag bara säger som jag uppfattar det. För att vara fin i kanten så kan jag tillägga att vad jag säger nu är inte ens hälften så fult som vad dom (dvs bland annat barnen) säger till varandra.


Hittade en död trollslända, tyckte den var jättefin.. visste dock inte att den var död så jag smög på den så den inte skulle flyga iväg - helt i onödan eftersom man rör inte på sig så mycket när man är död, vad jag vet. Vad tänkte den, sa jag till Emelie i telefon. "Sjysst ställe lixom" sa hon bara, och sen var det inget mer med det.


Har ingen bättre bild nu, så ni får nöja er med en print-screen från min instagram.

Altanen är så stor, det finns till och med skugga; pool, pooldäck, stor bänk, hammock och diverse solstolar - jag kan läsa min Harry Potter bok vart jag vill! Eller kanske i skuggan på trädgården. Det enda som hörs här under dagarna är bilar som kör förbi, några barn som hoppar på studsmattan hos grannen, andra barn som spela fotboll två hus ner i backen, och folk som går förbi.

Jonas kom hit igår kväll, vi badade och grillade. Fan va gött med kött!



Follow on Bloglovin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...