Thursday, July 3, 2014

Akalasi-studie på Karolinska Univeritetssjukhuset i Huddinge

Nu har jag gjort något bra, jag har deltagit i en forskning som handlar om sjukdomen akalasi. På Karolinska i Huddinge vill dom försöka ta reda på HUR man får det. Året var 2004 då jag opererades första gången, samma dag som det var 10-årsdag för då Kurt Cobain dog (så.. April alltså). Jag var rädd för sjukhus (mamma sov över med mig) och rädd för sprutor (fick istället ett stort piller upp i röven som skulle lugna mig). Året innan fick jag i alla fall diagnosen, de sa att den var medfödd. Är det så?

Jag har lämnat blod nu med hjälp av en aningen förvirrad sköterska på min vårdcentral, hon gav mig blodet så jag skulle posta själv så ja - vad skulle jag göra? Det var lite lustigt och äcklande att bära omkring mitt eget blod i min tygkasse en halvtimma men strunt samma, för nu är det gjort!

Sedan var det den där enkäten också som skulle fyllas i med hjälp av en man som ringde upp mig inne på Rusta förut idag, han ringde såklart från Karolinska. Jag hade utsett mig själv till dagens sämsta planerare, eftersom jag jag visste att de skulle ringa mig idag. Men jag klev lugnt ut från Rusta och satte mig i en svart och skön utemöbel utanför Jysk och berättade om året jag fick min mens och vilka sjukdomar jag och min familj har i övrigt. Och så var det med den saken.


Follow on Bloglovin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...