Monday, July 21, 2014

Jag är en sentimental jävel.

I förrgår letade igenom halva förrådet här hos morsan (det är lådor i ett rum packat som i tetris). Jag gick in dit och hade bestämt att jag skulle inte ens gå på toapaus innan jag hittade det jag letade efter - en stor låda fylld med totalt 16 fotoalbum från då jag och syrran var pyttesmå, från då jag och familjen ofta var vid stugan i Junsele, från då pappa fjantar sig med mig, från då jag sitter i gungan vid stugan i Möre och ser skitglad ut. ALLT! Den här bilden la jag upp på igår:


Jag är ganska säker på att det här är från Åsele marknad, år: okänt. Jag ser ut att vara mellan 2-4 men jag får fråga morsan sen. Jag var inte längre än höjden på borden som pappa sålde grejer på.


Det var också massor av bilder på farmor och mina kusiner i Junsele. Jag hade glömt hur ofta jag lekte med Madde. På en av bilderna sitter vi i varsin stol i Möre och jag ser inte så glad ut. Kanske hade Madde valt en film jag inte ville se? Haha ingen aning.

Som vissa av er kanske sett på facebook så har jag börjat en liten insamling av gamla bilder på (speciellt) pappa och farmor. Även på mig och syrran från då vi var små. Ska byta bilder med en av mina kusiner som (jag tror) bor i Dorotea. Ska fråga alla pappas gamla vänner som jag känner till för att fiska åt mig kopior av gamla foton. Ska senare göra ett egen fotoalbum med dessa foton.



Follow on Bloglovin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...