Tuesday, April 26, 2011

Ur min första dagbok, 1995-1996

Den här kommer fortfarande vara en klassiker om ytterligare 15 år. Hah, det är så många fina felstavningar och korta meningar. Jag borde scanna in alla sidor egentligen, har nämligen illustrerat varje sida efter texterna. Oj oj, jag var verkligen ingen konstnär vid 9 års ålder..

"951022 Söndag
Idag har jag varit på skawterna och vart på elgspårning"

"Lördag kvell (-96?)
Idag har jag varit i en gete stor backe. då fick jag låna det som Erik och Robert hade med seg. Det tror jag att det var en snor-egser. Jag fick lona"

"Fredag den 15 dec var jag på disko allra sist var det kit bra låtar. Sen kom miny-råkarna"

"Igår var jag på gymnastik med 5 åringar. De roligaste var att vi fick hopa ifrån 6.... hökt. Med rep. Dag: tistag 1996"

"31 Juli 1996
Idag har jag varit hos kl12 Therese och lekt i deras lekstuga. Det var kul. När klockan var 10.30 kletrade vi i deras stelning. Och det var enu roligare."

"1996-10-08
IDag fyler jag 9 år. Jag har fåt prisenter. På kvelen kommer pappa hem med prisenter."


Inget av den här gamla reliken kommer dock att inkluderas i inledningen till någon av mina seriösare bokskriverier. Har inte kommit så långt faktiskt. Det mesta jag vill skriva ner finns lixom "där uppe" och när jag väl sitter vid datorn eller med penna och papper kommer det aldrig ut lika bra som jag tänkt. Jag ser däremot en framtid i barnböcker. Men bara egenpåhittade fabler isf. Eller nej. Skulle nog inte funka i praktiken. Hej!


MUSIK: Eliv Presley: I'm gonna sit right down - and cry over you
DAGENS: "Varför bär ni onda tankar i era hjärtan?" (gissa vem..)

1 comment:

Fungaruff said...

snor-egser FTW!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...