Saturday, April 9, 2011

Jag ska skriva en bok.

Sedan årsskiftet har jag läst ut 12-15 böcker (har ingen vidare koll), 5 skönlitterära och resten facklitteratur, mestadels från hyllan D (filosofi & psykologi). Varav 2 böcker har jag läst ut två ggr under samma period. För mycket fritid? Har förstått att det är min tur nu. Jag kan skriva, jag är ganska bra på grammatik, meningsbyggnad och stavning. Alla kan nog skriva en bok, vafan du behöver inte vara känd bara för att ge ut en bok? Nej.



Min bok ska inte handla om mig och min historia men däremot om mitt sätt att se på.. kort sagt: livet. Jag tänker inte ställa frågor utan att ge svar, jag är ingen överfilosofisk djupt tänkande smurf som delar boende med rumpnissarna någon stans i skogen. Jag är bara vad jag vet att jag är. Och det är exempelvis (om man nödvändigtvis måste sätta en etikett på mig), smart.

Utgångspunkten ska vara min färgglada metaforik och hur man kan anväda sig av den och andra tankemönster för att göra det enklare för sig själv.

Men till skillnad från bloggen/facebook då jag ibland skriver obegripliga metaforer utan förklaringar ska jag i boken förklara allt och ge lysnade exempel (ur min historia iofs, men min uppväxt ska inte vara utgångspunkten). Are you following?


MUSIK: Lady GaGa: Born this way
DAGENS: Ingenting är omöjligt!! (Gunde Svan)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...