Monday, April 11, 2011

Varför ska andras handlingar behöva påverka dig som om du mentalt slängde dig naken i eld och dog? Retorisk fråga, givetvis.

Istället för att dra mina oregelbundna söndagspredrikor (på valfri dag) här i bloggen kan jag ju skriva ner det jag har på hjärtat på en servett på fiket jag sitter, eller på kvittot jag inte visste jag hade i väskan. Eller kanske på ett noga utvalt ark papper som till sin förskräckelse får falla offer för mig och pennan.

Katten sover på min Union Jack-kudde, jag har kallt kaffe i en kopp (varför drack jag inte upp det?), jag bröt inga klackar i helgen.. ingen nacke heller, sov på en ryamatta under min tjejkompis soffbord i lördags. Till råga på allt som hänt på sistone (som att jag med fasa märkt att mjölk, ost och andra nödvändigheter tagit slut) står en cykel i Lästringe som inte är min. Den är mammas. Men det skulle vara till min fördel om den stod i cykelstället här på uppfarten nedanför mitt rum.

Varför låg jag på golvet igen?
Andra gången sedan Januari.


MUSIK: Bob Dylan: The times they are a-changin'
DAGENS: "Don't criticize what you can't understand.." (Bob Dylan)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...