Saturday, November 8, 2014

Har testat Mofibo #mofibobuzz

Jag fick möjligheten att prova appen Mofibo i 30 dagar genom Buzzador. På Buzzador har man möjlighet att få testa nya tjänster och produkter i utbyte att man s.k. "buzzar" om det via sociala medier och till sina vänner. På Mofibo har man möjlighet att prova 2 veckor gratis (se hemsidan), sedan kostar det 99 kr /månad för att läsa hur mycket man vill. Det här är en app och jag har testat den i min Samsung surfplatta.



Jag hittade böcker jag ville läsa på en gång. Hann inte med att läsa ut en hel bok, men jag påbörjade en del för att se om de är böcker jag vill köpa/låna i framtiden. Två av dessa var Britt-Marie var här och en bok av Henrik Fexeus. Men jag hade inte läst boken som kom före "Britt-Marie" och den fanns inte att hitta på Mofibo, det gjorde mig besviken. Jag såg på en gång att det fanns ett stort urval av böcker, dessvärre hade jag svårt att hitta via sökfunktionen i appen.

Det här är första gången jag testar att läsa böcker med hjälp av en surfplatta, jag gillade det inte. Jag menar inte att jag inte gillar Mofibo, snarare själva grejen att inte hålla i en riktig bok som man bläddrar sidor med och känner hur tyngden från höger sida försvinner till vänster vart efter man kommer längre i boken. Bokmärke, omslag, ställa ifrån sig den i bokhyllan.. Jag är väl lite gammalmodig.

PLUS För mofibo
# Rimlig månadskostnad för många böcker att välja mellan
# Alla böcker får plats där du har din smartphone/surfplatta

MINUS För mofibo
# Dålig sökfuntion
# Inget som just jag behöver


Jag vill tacka Buzzador för att jag fick möjlighet att prova den här appen. Jag rekommenderar Mofibo till er med surfplatta/läsplatta som älskar böcker men som är aningen mer moderna än jag när det gäller nya sätt att läsa böcker på.

#mofibo #mofibobuzz #buzzador


Follow on Bloglovin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...