Sunday, October 13, 2013

Söndagsfunderingar och pappsen.

Ny energi! Det är något som jag skulle behöva ibland. Ofta. Alltid. Efter en hel del dagar i rad då motivationen svikit mig så kan jag bara konstatera att "ja, det är höst - och det kommer vara höst och den här tiden på året varje år". Varje år kommer innehålla en period som infaller varje år innan årsdagen för då pappa gick bort. Jag förstår att det är många känslor som kommer fram just då som på komplicerade sätt har med hans bortgång att göra. Jag förstår också att sorg är en benämning på en inte så trevlig känsla. Men trots att det gått många år så ska jag aldrig sluta ge upp. Jag ska ALLTID fortsätta att hitta motivationen till att fortsätta och avsluta påbörjade projekt - för satan va jag mår bra då jag klarar av dem!



På tal om helt andra saker så ska jag sprätta plånboken snart för två bra saker: jag ska för första gången besöka en kiropraktor, och jag ska börja med månadslinser igen. Jag har för närvarande gett upp drömmen om att skaffa nya glasögon eftersom att den utgiften känns lika stor som att köpa en ny säng.

En hel del saker jag funderar över är verkligen inte material för min blogg. Det kan vara dags att skriva ut en till handskriven dagbok. Jag är bara så otroligt tacksam över att ha människor omkring mig som bryr sig om mig, som älskar mig och hjälper mig. Vill understryka det. Nästa inlägg jag skriver kommer vara roligare. Behövde bara lätta på trycket lite tror jag.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...