Sunday, October 6, 2013

Marabouchokladen som är så god så den gjorde mig förbannad för jag kom inte ihåg namnet på den - Marabou 2000 (Millennium)

Igår var en lång dag. Faktum är att hjärnan stannade upp ett tag för jag blev så sur över att inte hitta en enda bild på en viss limited edition av Marabou. Efter mycket om och men lyckades jag med att komma med en bra förklaring på hur smaken var. Som "knastret" från Spice Girls klubbor som vi småtjejer sög oss genom 90-talet med, blandat med vanlig Marabou mjölkchoklad. Det skulle visa sig att även nougat var delaktig i chokladkakan i fråga. Här är min beskrivning jag delade med mig av på facebook:



Och efter ytterligare lite om och men så hittade
jag de perfekta sökorden som jag skrev på google,
och den här bilden uppenbarade sig!



MARABOU 2000
Photo source: CHOCOZONE.NET

Den här chokladen var så fruktansvärt god! Har för mig att den fanns ute år 1999-2000 men jag kan ha fel. Hur som haver, jag skickade ett mail till Marabou och bad dem om att ta fram den här på hyllan igen. Väntar med spänning på svar.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...