Sunday, October 13, 2013

Idag var ingen vanlig dag, för idag firade vi min födelsedag!

Och jag fick en cykel! Jag känner mig som Lotta på Bråkmakargatan haha! Den är vit och fortfarande i kartongen, det är det jag vet just nu. Vi ska hjälpas åt att montera ihop den senare. Igår och idag var första gången jag gjorde en egen smörgåstårta, och det är den snyggingen som är med på bilden nedan. Jag och Jonas hade bakat lite också. Själv gjorde jag hallongrottor, som personligen har blivit en ny favorit. Mamma, syrran, mormor, morfar, Pirjo och Tomas kom och jag uppskattar att ni alla kom, jag hade jättetrevligt. Är väldigt glad över att få höra av alla att smörgåstårtan var riktigt god.


Till en början fick jag rosor av mormor och morfar.
Babyrosa till "stora tjejen". Funderar starkt på att torka dem.


Här är smörgåstårtan. Är bara besviken på att osten var snustorr
efter bara en liten stund. Ångrar att jag kluttade dit tonfisk
- eftersom jag tycker varken om smaken, lukten eller dess utseende.
Tonfisk i burk är kattmat.


Tadaa! Kolla regnbågsfärgade sockerkakan! Den bakade Jonas.
I mitten ligger mycket chokladiga chokladflarn, direkt från Ica Maxi.
Sist mina hallongrottor.


Receptet på hallongrottorna hittade jag på Middagshjälpen, och därifrån har jag gjort två nya beställningar som jag ska visa upp snart; en kaffekanna av märket Wild and Wolf. Och en kökshandduk med lite retrostil. Ska ladda upp recept på mina fyllningar i smörgåstårtan senare.

För kommande tips om hur jag gjorde den här smörgåstårtan med mera, gå in på Middagshjälpen och bli medlem.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...