Sunday, April 27, 2014

Nu har jag middag för minst tre dagar!

Det händer grejer i det orättvist lilla köket här hemma. Jag lagade till TVÅ rätter förut, för jag räknar inte med att min kära sambo tycker om min kladdiga wok som ofta riskerar att smaka för het. Strimlade fläskytterfilé och stekte med rapsolja, en klick smör, pressad vitlök och sesamfrön. Öste i alla grönsaker efter att köttet fått fin färg och sen var det bara det roligaste kvar: smaksättningen! Vill inte avslöja hela receptet (mest för att jag inte kan, för jag har inga mått i huvudet), men det innehåller bland annat grön currypasta, honung, chilisås och kokosmjölk.



min wok


På tal om något annat ätbart; jag har sått frön i toa- och hushållspappersrullar (det funkar skitbra). Har köpt tomat-frön också, för jag bara MÅSTE ha egenodlade tomater hemma i år med, de var så otroligt söta i smaken! :D

I vanlig ordning, gå in på Middagshjälpen för att dela mattips och recept.


Follow on Bloglovin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...