Wednesday, April 9, 2014

HELIX, the new roller-coaster

Jag vet inte varför jag blev förvånad över att det byggs en ny berg-och-dal bana på Liseberg. Har för mig att jag såg något om det i parken när jag senast var där 2012, eller så är det hjärnan som spelar ett spratt. Hur som helst.. den här vill jag åka! UTAN TVEKAN, den här ska nyfiken apa sätta sitt feta arsle i! Den är grön, kommer att fara fram i närmare 100 km/h, är nästan 1,4 km lång, går upp-och-ner sju gånger och.. Och varför har jag memorerat alla de här sakerna? Ja, kanske för att jag är tokig.


PHOTO SOURCE: Liseberg / Project Helix


PHOTO SOURCE: Liseberg / Project Helix

Det finns även en video HÄR som ni borde kolla in.


Jag kanske kommer skrika av lycka, börja grina och kanske kissa på mig (nej det sista är nog inte så troligt). Jag tror att jag kommer att älska den.Men jag kom på en sak - fan! - jag MÅSTE skaffa linser igen innan jag drar iväg till Göteborg. Annars kommer jag inte se ett skit oavsett om jag sitter längst fram eller bak i tåget. Fan. Förhoppningsvis kan det här bli av redan i år, annars får nyfiken apa vänta tills nästa sommar.


Follow on Bloglovin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...