Saturday, March 29, 2014

Hundraåringen som klev in på bio och inte var lika bra som jag hoppades på..

11 JAN 2014 #senuppdatering

Efter att med skräckblandad förtjusning sett "Hundraåringen..." på bio så tänkte jag att jag borde kanske läsa boken igen, bara för att inte känna mig lika besviken. Vi var ett helt gäng som bestämt att se den på nyårsafton kl 12 mitt på dagen - för tidigt för att käka popcorn btw.

Det var jag, Jonas, Rebecca, Emelie, Gustav, Linda och Simon. Vi satt på utspridda platser. Dagen innan hade jag och killen sett Hobbit 2, och jag hade fortfarande inte smält upplevelsen av att se en så välgjord pratande drake på bio, (Jonas hade nog inte smält popcornen från dagen innan för han köpte bara en liten nu). Jag berättade om vad jag tyckte om The Hobbit: Desolation of Smaug för Emelie, som inte ens gillar Sagan om Ringen filmerna. Jonas berättade att vi fått nya grannar som möblerade om utav bara helvete, och mitt i natten.





För någon dag sen hittade jag äntligen "Analfabeten som kunde räkna" på snabblån inne på bibblan. Har velat läsa den sedan den kom ut, men jag har varit för stressad över skolan för att engagera mig i övriga böcker. Jag är på sidan 30, och det är redan en person som har dött! Ska inte avslöja något mer. Väntar med att säga mer om den här boken tills jag läst ut den. Hoppas att den hör mig på lika bra humör som "Hundraåringen", ja boken alltså.

Felix Herngren, är det så du heter egentligen Papi Raul/Dan Bäckman? Jag är så glad över att Hundraåringen filmatiserats. Men jag vill inte se den igen - det skulle förstöra boken.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...