Sunday, June 27, 2010

De e ingen ordning på allting.

MUSIC: JOHNOSSI : WHAT'S THE POINT?


Just nu är jag i mitten av en snurrande tallrik som en clown på cirkus snurrar på en pinne som han har placerad mitt i pannan. Och publiken jublar medan jag blir bara mer och mer disorienterad.

Jag vill bara vara på ett ställe där allt känns bra, givande, bekvämt och där jag inte är förvirrad. Har med många saker (i nuläget) att göra men antar att ingen kan gissa vart jag vill vara.. för ett år sen hade det givna svaret såklart varit 'på konsert eller festival, dyngrak med 10 000 tals andra människor med samma intresse'. Men inte längre.

Jag saknar skolbänken.

Men det finns inte tid för gnällande, faktiskt. Jag ska tugga mig genom den här spiksoppan som om jag var Pippi Långstrump! För dumheter som att ge upp och sätta mig ner och tjura är inte min grej längre. Och jag menar det. Har jag någon tjurig moment idag ska jag ändå gaska upp mig med att skura golvet med borstar jag satt fast på fötterna, därefter gå ut på trädgården för att bära omkring på min svartvita häst och kanske skriva flaskpost till min kära far, som är pirat.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...