Sunday, June 27, 2010

Om att för en gångs skull skriva i klarspråk.

MUSIC: 30 SECONDS TO MARS : KINGS & QUEENS


Jag uttrycker mig gärna surrealistiskt, fantasifullt och bildligt. En fysiskt synlig bild kan ju betyda mer än tusen ord som man säger, men vad betyder bilder man skapar i huvudet av en text man läser? Vad tänker man om personen som skrivit det då? Och viktigast, hur tolkas det? Har man inget sarkastiskt eller ironiskt sinne tolkar man det bokstavligen, annars inte. Och då tycker man troligtvis att jag är väldigt skruvad och borde komma ner på jorden. Det är min teori. Men är man rätt skurad förstår man precis vad jag menar oavsett vad jag skriver, utan att jag sätter fingret på problemet eller uppståndelsen.

Och det gillar jag.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...