Friday, February 6, 2015

Snö som vägrar ge sig av

Det finns en tid på året som jag tycker väldigt mycket om: December. Den tillhör dock vintern, som inte alls är min favorit av årstider. Det är kallt och mörkt. Innan snön kommer känns det ännu mörkare och dunkelt och de flesta av oss kan inte vänta till att första snön ska komma, eller att åtminstone julen "ska vara vit". Sen så kommer snön, och lite till, och ännu mera. Av någon anledning chockar det oss att det kommer så mycket snö i mellan- och södra Sverige. Det är lustigt. Jag är uppväxt med att "på vintern kommer det alltid mycket snö". Punkt.

Därefter så ligger den där snön kvar. Jag blir gladare för det är så fint med nyfallen snö och det blir ljusare ute trots allt. Men precis som på sommaren så kommer det dagar i sträck, ibland veckor i sträck, då nederbörden tycks vara ohygglig. I vinterns fall: DET SNÖAR KONSTANT. Att plogbillar hinner med att ta bort mycket av den är för mig helt otroligt. Men just nu kan jag helt klart säga att jag är less på det här vädret. Det är fint, men det är ett farligt väglag och det är ganska otrevligt att konstant svettas och frysa så fort jag går ut en sväng. Jag lyckas aldrig klä mig rätt på vintern.

Här är några bilder som jag delat på instagram senaste veckorna:








Follow on Bloglovin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...