Tuesday, February 10, 2015

Jobba på Bråvallafestivalen 2015 - och få betalt

Trött på att tassa omkring som funktionär? Ger det inte något extra att jobba gratis? Det är jättebra om du valt att jobba som funktionär, för festivaler i den här storleken skulle inte vara möjlig utan personer som frivilligt jobbar gratis. Jag vet hur det är, jag har volontärjobbat på stora och små festivaler sedan 2008. Det har varit otrolig kul och jag har lärt mig MASSOR! Men sedan Peace & Love 2012 ville jag ta steget vidare och hitta något sätt att få betalt för att jobba under en festival, samtidigt ville jag göra något som innebar mer ansvar. Svaret kom 2014 då min killes bror hörde av sig med en länk till Platsbanken.

Samma företag finns på plats även i år för att sälja mat och dryck. Och de behöver massor med folk! Man ska uppfylla kraven: är över 20 år, stresstålig och positiv. Läs mer på deras hemsida för att veta mer. Se länk nedanför bilden.

Förra året då jag jobbade för dem på Bråvalla stod jag främst i kassa. Om man var med på morgon/förmiddag förberedde man mat på löpande band. Parallellt med kassa fanns även grill och matservering. Jag stod vid ett av tälten som var på stora campingen. Det här året kanske jag får stå inne på festvalområdet och det blir en ny utmaning i så fall. Men det ska bli kul! Juste, det är 120 kr/timmen.


# ESCACITO HEMSIDA #


Obs! Det här är inget jag rekommenderar till dig som vill på Bråvalla för att se "det" eller "det" bandet. Arbetstiderna är svåra att byta och det är väldigt dålig stil att inte dyka upp på arbetet i tid för att se ett favoritband. Vi var underbemannade på grund av detta förra året.


Follow on Bloglovin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...