Monday, June 10, 2013

Jag älskar min heta wok!

Min wok är het. Första gången jag gjorde den så fick min sambo ont i magen medan jag tyckte att den var "precis lagom stark". Skulle vilja dela med mig av receptet men behöver slipa lite på det först. Lite av vad den innehåller: fläsk eller kyckling, pak choy, kinakål/sallad, massor av paprika, zuccini, soja, sweet chili sås, stark chilisås och ingefära.

Tre bästa med min starka wok:
1) Man kan utan problem använda en vanlig stekpanna istället för wok-panna
2) Det är enkelt att justera hur stark/svag den ska vara. Genom att ha i mindre ingefära och stark chilisås så blir den mer vänlig för känsliga magar.
3) Den är lika god med som utan kött/kyckling.




Jag blev medlem på Middagshjälpen idag, och det är en riktigt kul sida! Jag älskar ju mat och matlagning, och det här är ett bra ställe att få tips, hjälp och nya recept från. Kommer troligtvis att lägga upp några recept där (och eventuellt i bloggen också). Bli medlem här!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...