Sunday, June 16, 2013

Festivalmat.. eller nej jag tar med mig hemlagat!

Bråvalla festivalen närmar sig med älgsteg och jag funderar just nu över hur jag ska göra med min "mat&dryck-kassa". Hur mycket ska jag lägga på maten? Hur mycket ska jag ta med hemmifrån eller köpa på ica när jag är i Norrköping. Jag ska ju jobba på festivalen, så jag behöver INTE tänka på middag under mina två arbetspass (kl 19.30-04).

Förslag just nu på vad jag ska laga till matlåda att käka första 1-2 dagarna:
* Köttfärspiroger
* Sallad
* Köttfärssås + pasta
* Wok med couscous
* Mackor (obs! ej med ägg)


Här är bild från senast jag gjorde piroger hemma.
Ja, den här bilden har jag också laddat upp på Middagshjälpen.se


Jag har många funderingar just nu och jag kan tillägga att jag haft med mig något av allt detta ovanstående på andra festivaler. DET MESTA funkar att käka kallt faktiskt, till och med köttfärssås med pasta. Det är ju jag som gjort den ;) Men något jag inte testat är kött, sås, potatis och massor med persilja. Mmm-mm! Måste nog prova.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...