Monday, November 19, 2012

Clowner, julmust, vampyrer och min syster.

Förra helgen kom min syster hit, vi hade bestämt att nu jävlar skulle vi kolla ikapp alla avsnitt av Vampire Diaries från senaste säsongen. Efter en till synes händelselös fredag - annat än jag faktiskt kommer ihåg att jag provade ett nytt recept på kycklingbröst - skulle då syster Linda komma med sista bussen till stan. Jag var rastlös så jag jämförde priser på sushi ingredienser på Ica Maxi och Coop Forum, det var endast relevant för vi skulle laga sushi hemma hos mamma och Linda dagen därpå.


Leker inne på photobucket, man kan tydligen redigera sina uppladdade bilder nu också. Haha. Det här är min katt. En katt från samma kull har varit med i Eminem's video
"The Real Slim Shady"


Strumpan och jag pratade i telefon tills vi var mitt emot varandra (jag mötte upp henne), och det påminde mig om en dålig komedifilm. Vi dukade upp oss vid datorn och kollade på alla fem avsnitt, Linda drack nästan all julmust (jag vägrar dricka julmust innan första advent), vi åt chips, dipp, godis och kyckling. Vi kom i säng vid 3. Vi är för gamla för att sova skavfötter, och trots att Jonas onaturligt mjuka säng är bred och bra för två så fick Linda sova på valfri soffa i vardagsrummet. Jag vet, det låter som om vi har sju soffor här, men sådan lyx kan vi inte unna oss.

Loppisfynd! :D

Fars dag.


Dagen därpå åkte vi hem till mamma och Linda och gjorde sushi, det var gott och vi åt så vi blev spymätta. Det var ganska jobbigt, men kvällen var trevlig. På söndagen var det fars dag, därför åkte vi med ljus, en sten, minst tre olika tändare, en påse godis och Louise till kyrkogården där pappa ligger. Vi gjorde jättefint där och jag satt på huk en liten stund och skickade väl valda ord från hjärtat medan jag tittade på gravstenen och våra dekorationer.

På kvällen fick jag skjuts hem till den tomma lägenheten (Jonas är hemma nu btw!), bjöd familjen på kaffe, vi kollade på Erik & Mackan när de bodde som bävrar, sedan åkte mor och syster hem. Jag la en av våra gigantiska Rosa Pantrar i sängen så den skulle slippa kännas för stor (och tom). Och somnade. Det var en händelserik och rolig helg, och jag tackar främst syrran och mamma :)

Katten på bilden har varit min sedan jag hittade den på loppis för flera år sedan. Nu bor den med mig igen, bättre att den är här än ligger i källaren i mitt barndoms hem.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...