Saturday, December 31, 2011

Julbilder. (Ganska rak-på-sak-rubrik).


Julpyntat och mysigt i mitt lilla rum med en plåtbricka från loppis för en femma, tre värmeljushållare från Guldfynd, och två andra (som inte alls har med julen att göra, för de är rosa) från Indiska.



Den legendariska julgranen i vårat vardagsrum. Vad vore julen utan en pyntad äkta gran, undrar jag. Troligtvis blankt granlös, och vart ska man lägga paketen? Och vad ska man ha i synfältet till höger om tv:n då man metodiskt och besatt tittar på alla Sagan om Ringen filmerna, en efter en? Vad ska man ha istället? För mig finns inget. Hoppas jag kommer fira jul hemma hos mamma många många jular till, med en äkta julgran fin som den här.



Får lov att utropa lite ilska också för våran vhs-spelare klarar inte längre av att spela mina gamla julband. Där finns "Leksakernas julafton" (The Christmas Toy) och "A Muppet Family Christmas", Oliver i lilleputtarnas land, och till min stora förlust också Ducktales. Jag saknar att inte kunna kolla på de här filmerna. Det kanske hjälper om jag svär tillräckligt många gånger för att sedan drämma in videospelaren i väggen minst en gång.



Jag och syrran har också gjort ohälsosamt mycket godis i jul. Två omgångar med marsipan, doppad i choklad, två omgångar knäck, flera stycken mjuka pepparkakor, lussekatter utan russin, snöbollar osv.. Favoriten är marsipanen - bäst när den är gjord från scratch hemma. Plåtburken på bilden hittade jag på rea på Ö&B, lucky me.

Fler bilder kanske kommer senare, jag har ju en mobiltelefon också. Gott nytt jul!



MUSIC: Nostalgimusik som kan få djävulen att storböla.
QUOTE OF THE DAY: ---

1 comment:

Emma/Bananen said...

Åååh sånna där band hade jag massor av med.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...