Saturday, December 31, 2011

I väntan på tolvslaget; sprängmätt på sushi, med ett glas vin och Black Adder på tv.

Vi har omedvetet kommit överens om att vänta in tolvslaget i varsitt rum det här året. Ingen av oss är ute och ränner på hal is, halvt dyngraka och ostabila på för höga klackar med för små kjolar på oss. Nej, familjen Gejland stannar hemma ikväll. Men jag har faktiskt planerat ut en demonisk plan som går ut på att få syrran ur sitt rum för att spela Hoppa Hare med mig.



NYÅRSMIDDAG, LAGAD AV MIG - SUSHI !


Jag har spenderat timmar i köket idag och faktiskt kännt mig som en inhyrd japan i förkläde utan betalt som gjort sushi åt typ 6 pers (fast vi bara är tre här hemma). Är förvånad över min förmåga att hålla mig i köket så länge utan att må illa, av att småäta. Gjorde x antal olika maki, california rolls och alla möjliga påhittade ingrediensblandningar. Gjorde också 16 lax-nigiri (med kanske lite för mycket wasabi på vissa, men skitsamma), 3st med omelett smaksatt med socker, salt och japansk soja, och en stackare med en överbliven gurkbit på. Middagen var en succé! Men tyvärr blev morsan så paltmätt av det så hon gick faktiskt och la sig (med klockan ställt på halv tolv).

Själv kollar jag på Black Adder serien, vilken underhållning! Har hela serien bara för farsan köpte den för över 6-7 år sedan (men den öppnades inte förrän förra julen "LOL").

Ska se om jag kan få orning på bilderna i min dator så kanske jag laddar upp lite bilder i bloggen igen med julglädje, julmys, lite gamla minnen och annat fjanteri. Se gärna fram emot det.


MUSIC: The Refreshments: 55 Ford
QUOTE OF THE DAY: Gott nytt jul!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...