Friday, February 18, 2011

En kärleksförklaring till en vän?

Först och främst, man borde säga oftare till sina närmaste hur mycket de betyder för en. Klarar man inte det kan man lika gärna ta sig en simtur till världens ände eller liknande. Det är ohumant. Man ska inte bara säga utan också visa att man uppskattar vännerna. So here we go. Det här är ett (exemplariskt smart och rellevant) dagboksinlägg jag hittade då jag av en ren slump utan tvång läste igenom min dagbok. Föresten är det krångligt att skriva i bloggen samtidigt som jag är i köket och steker kyckling (av enda anledningen att kycklingen blir dålig om jag inte gör det jag nyss sa NU, inte för att jag är hungrig eller så).

Det här skrev jag (av en anledning) i mitten av september 2010.
Kort och gott, efter en lång utläggning om vad jag då kände för en vän.

"Må gudarna förlåta naiva mig, jag är blott en människa. Äh. Bullscrap!"


(Jag var naturligtvis i mitt sinnes fulla bruk när jag skrev det). Det receptet kan man ha användning för både till det ena och det andra. Vad som är mest positivt är stämplat "fri tolkning", och vad det innebär i sig går jag inte in närmare på. Är man rätt skurad ska man förstå sig på sitt eget undermedvetna. Och om det är någon som inte gör det, varför inte ta på sig ett par simbrillor och badmössa (gärna med blommor på som sticker ut) och ta ett dyk ner i sitt eget djupa frågetecken. Jag tackar för mig så länge. Fred på jorden osv.


MUSIK: Alice Deejay : Everything begins with an E
DAGENS: Uppskatta era vänner!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...