Wednesday, February 9, 2011

En Gejlands bekännelser ang. intellekt.

Skriver ofta dagbok. Men ibland kommer jag på så pass bra saker att de faktiskt inte kan gå bloggen förbi. Det här är inget jag läst i en bok, det här är en sammanfattad tolkning av ett sätt att tänka. Ta för er eller gå tillbaka till era stickningar. Alla har en fri vilja att välja mellan strumpor och exempelvis att tänka efter.


"Lyssna på era vänner med objektiv förståelse och genomgripande ödmjukhet (visa kärlek), visa styrka inför dem och döm inte. Bete er inte efter alla intelligensbefriade normer man blir hjärntvättad med sedan barnsben."


Bilden tog Emelie efter hon sminkat mig senast, tyckte jag blev fin. Det var innan jag klippte mig, men som kanske synligt är - hade jag något som liknade en pälsmössa på skallen. Nu är det uppklippt i nacken. Vi hörs!


MUSIK: volbeat : mary ann's place
DAGENS: "Döm inte bananen efter skalet" - elenor

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...