Saturday, October 11, 2014

Egen smörgåstårta

Nu idag har vi firat mig för sista gången i år. Till dagens ära slängde jag ihop en smörgåstårta. Jag kan inte skriva allt i mått, för jag höftmåttar mest. Det som blev över av pålägget gjorde jag en sallad av.

Fyllningen:
1 stor burk creme fraiche
3-4 msk majonäs
3-4 tsk pepparrotspasta/creme
4 st kokta ägg
Salt + svartpeppar

Bre översta lagret och kanterna med extra majonäs, slå in i plastfolie, låt stå över natten i kylskåp och dekorera innan servering.





Blanda ihop och bre på: 1 liten burk creme fraiche, majonäs, pepparrotspasta, citronpeppar.
Dekorera med: sallad, rökt lax, kokt ägg, små tomater, gurka, paprika och citronmeliss.

För mer matinspiration, gå in på Middagshjälpen.


Follow on Bloglovin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...