Tuesday, May 7, 2013

En nytvättads snilleblixt

Är nyduschad, body lotion insmord och sitter just nu på sängen iklädd underkläder och en stor skjorta.. och jag känner ett plötsligt behov av att prata med min vän Emelie i Norrköping.

Har tänkt ut en stor grej till tatuering, den nya saken att lägga till är att jag vill att den ska ta upp hela högerbenet istället för armen. Jag har ju inte så stor rityta på armen direkt.. små armar. Det ska vara ett släktträd som tar formen av en rosbuske, och vid vaje utblommad ros ska en banderoll innehålla födelseår (och finnas plats för dödsår). När jag och syrran får barn (ngn gång innan vi fyller 40?) så ska jg lägga till rosor i "trädet". Den ska växa på och runt hela benet, antingen från knät och upp, på bara benet, eller från knät och till slut upp mot midjan.

Den ska vara i färg, rosorna ska givetvis vara röda, taggarna ska vara "kursiva". Tänk som om rosbusken var ett alfabet.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...