Monday, September 6, 2010

När någon i ditt undermedvetna spelar dig ett stort jävla obehagligt spratt, igen.

MUSIC: HADOUKEN! : DRIVING NOWHERE


Tror du på spöken? Tror du på liv efter döden? Man kan inte tro på det ena utan att tro på det andra, det är bara ologiskt. Jag tror på båda och som senast inatt var jag med om ytterligare en obehaglig sak då jag pendlade mellan drömvärlden och medvetenhet.


photo: unknown source


Någon styrde mig såpass mycket, igen, så jag hade absolut ingen kontroll över annat än mitt medvetande - då höll jag på att vakna (vilket jag strax därefter gjorde). Någon styrde mina rörelser, muskler, armar, ben, i "drömmen". När jag kände igen allt det här tänkte jag "nej nej nej jag drömmer, jag sover, sluta jävlas med mig jag vill inte, låt mig sova, nej jag vill vakna, måste vakna måste vakna" om och om igen. Och jag vaknade.

Skärrad som sist och Sixten (min katt) låg bredvid mig i soffan, dock oberörd, vilket var konstigt eftersom djur känner av böjningar i energin omkring oss. Men jag antar i efterhand att han sov som en stock.

Jag somnade om, fortfarande fast i drömmen jag väcktes ur, historien fortsatte men "personen" lämnade mig ifred. Det är jag tacksam för.

I drömmen som fortsatte var jag hela tiden medveten om att jag drömde, vilket i efterhand känns jättekonstigt och obehagligt. Jag var misstänksam mot allt och alla jag mötte i drömmen, ifall denne skulle hitta mig igen för att ta över min kropp och skrämma mig. Jag var mitt i en fest som spårat ur och det var människor överallt. Vet inte om den personen var med mig fortfarande just då.

Senare på förmiddagen ringde jag ett medium och beställde tid hos henne.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...