Saturday, September 21, 2013

André Breton, fabler och bokbytarhyllan i Nyköping

Jag pluggar på utav bara helvete nu, och har kul samtidigt! Det är så härligt! Visst, vissa dagar är jag fortfarande seg, sjukt trött och har ont både här och där. I svenskan har jag en intressant karaktär till lärare. Men hon är bra ändå.. Hur som helst så har det nuvarande temat litteraturhistoria inspirerat mig till att låna lite intressanta böcker på biblioteket, som btw nu även har en BOKBYTARHYLLA!


Här är bokbytarhyllan! Vet inte hur ny den är, men det är ju inte fullt med böcker ännu så min gissning är att det här är ganska nytt. Man tar med sig någon bok hemifrån som man inte vill ha längre, och ställer i hyllan om man hittar en bok man vill byta till sig. Rena drömmen för mig!


Och här har vi en fransk samling med bland annat André Breton, som är en favoritsurrealist, och de la Fontaine - som skrev fabler.

Och de första böckerna jag bytte till mig från hyllan.

Så iväg mer er nu, Nyköpingsbor, till Culturum för att lämna böcker på bokbytarhyllan, eller byt till er något kul. Så kommer jag tillbaka om några dagar för att se om det finns något intressant där för mig ;)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...