Saturday, September 14, 2013

Första gången jag åt kräftor på en kräftskiva

Nu i helgen var jag med om något spännande. Jag och killen var bjudna hem till hans kusin Anja och hennes familj på kräftskiva. Det skulle vara första gången jag testade att 1) titta på hur kräftorna verkligen såg ut utan att bli smått äcklad, 2) skala en egen kräfta och 3) äta upp det jag skalat. Och ta några supar. För det är väll så det ska gå till, i korta drag?

Jag hade jättekul! Det var trevligt att komma ut ur lägenheten och skala lite kräftklor (som btw var min favorit). Jag hade värre jobb med stjärtarna. Bröt av den delen och la på Jonas tallrik - för jag klarade inte av att se den formen på skal och alla (jäkla) ben. Kan inte förklara på annat sätt än att jag tycker de ser ut som insekter. Men gott var det!



För mera matbilder, recept och inspiration: som alltid - gå in på Middagshjälpen och bli medlem om du inte redan är det!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...