Saturday, August 23, 2014

Tre böcker om tre starka kvinnor som berättar om sin livshistoria

Som vissa av er kanske redan sett via min instagram så har jag läst ut 2 böcker på 4 dagar, nu har jag läst ut en tredje bok i samma tema. Jag har åter igen fastnat i underkategorin av självbiografiska böcker där det är kvinnor som varit med om hemska saker. Samtidigt som jag känt otrolig empati med några av dem (och jag har läst fler än de här tre böckerna), så får det mig också att tänka att "jag kanske inte haft så tokig uppväxt ändå".

Och ja, det här är böcker som vi har på Bokcentralen.



I DET TYSTA / Vicky Jaggers

HUR KUNDE HON? / Dana Fowley

BLONDIE / Birgitta Andersson

Just nu är jag fångad av bladvändarna av Dean Koontz. Här i bloggen kommer jag att skriva små recensioner av samtliga böcker jag läst ut som jag fångat upp via mitt jobb. Mitt jobb, det känns fortfarande ovant på tungan. Min tanke med recensionerna är att länka dem från facebook-sidan för Bokcentralen (som jag tjatat om ganska mycket nu i dagarna, ursäktar mig inte :P). Det ska vara KUL och INSPIRERANDE att gilla en sida på facebook tycker jag, så därför tänker jag dela med mig lite av mina läsupplevelser.


Follow on Bloglovin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...