Tuesday, January 29, 2013

"The United States of USA"

Min lärare i samhäll är för härlig, det är omöjligt att somna till på Gunnars lektioner. Idag gick vi igenom sveriges statsskick och kom även in på USAs statsskick. Mitt i allt säger läraren "Dessa femtio delstaterna utgör alltså The United States of USA".

Mattelektionen tidigare under dagen var smärtfri. Jag ska för första gången i mitt liv göra extrema ansträngningar till att lära mig multiplikationstabellen OCH förstå mig på liggande stolen. Spännande vardag. Jag plöjde mig genom all engelsk skönlitteratur på biblioteket också - dvs kollade in vad som fanns. Hittade en bok jag inte visste fanns, av James Franco. Och en av den där Jonathan Safran Foer. På sistnämnda var både fram och baksida tilltalande. Mer om det senare.f

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...