Wednesday, April 13, 2016

Mediciner och acceptans

Jag saknar att ha kontakt med min terapeut, hon är sjukskriven och har varit det i flera veckor nu. Jag ogillar att det ska ta så lång tid för antidepressiv medicin att gå in i kroppens system och ge balans istället för biverkningar, samt att jag inte får kontakt med läkare innan slutet på månaden. Medicin tar tid att gå in i kroppen, jag måste acceptera det - igen. Och saker händer inte över en natt.



Vissa dagar tar det riktigt hårt på mig att jag inte har energi till att göra något alls. Medicinerna gör mig trött och stirrandes. Ofta orkar jag bara kolla på någon serie (i nuvarande fall är det Sons of Anarchy - som jag redan sett). Jag måste acceptera att vissa dagar kan vara såhär nu i den nya doseringen av medicinen, den andra på kort tid. Jag kan inte vara 100% eller 110% alla dagar även om jag vill det. Bästa med idag hittills är att jag fick post som inte var en räkning (haha). Det var en scanner från GFK. Jag ska få lite bättre koll på vad som jag/vi handlar hem för något i matväg samt få poäng för det som jag kan byta till fina premier. För mer info, läs Bloggen om Gratis


Follow on Bloglovin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...